Behandl​ingeR

Næsten 300.000 mennesker henvender sig årligt til en kiropraktor.

Dermed er kiropraktoren den behandler i det danske sundhedssystem, der ser flest rygpatienter.

KIROPRAKTIK

Kiropraktorerne opnåede i 1992 autorisation af Sundhedsstyrelsen og er i dag en fuld integreret del af det danske sundhedsvæsen.

Kiropraktorerne beskæftiger sig med undersøgelse, diagnose, forebyggelse og behandling af smertetilstande og nedsat funktion i muskler, knogler og led. Dette gøres ved udførelse af manuelle behandlings-teknikker, herunder kiropraktisk behandling, behandling af muskler og sener, øvelsesinstruktion samt information og rådgivning til patienten.  Læs mere

BØRN​

​Børn kan ligesom som voksne få problemer med led og muskler.

Hos spædbørn opstår rygproblemerne typisk under fødslen eller fra tiden i livmoderen. Spædbørn født med sugekop, ved kejsersnit, tvillinger, eller børn født med ansigtet først er mere udsatte. Men selv en almindelig fødsel kan give problemer i ryg og nakke. Den lille baby kan normalt tåle de store belastninger den udsættes for ved en fødsel, men udsættes nakken for uhensigtsmæssige træk eller vrid kan der opstå fejlstillinger eller funktionsforstyrrelser, ofte i den øverste del af nakken. Læs mere

​​MASSAGE

Vores erfarne massører tager sig af behandlingen af muskelspændinger og andre problemer der stammer fra musklerne.

​Massage er et perfekt supplement til den kiropraktiske behandling og vi ordinerer mange af vores patienter denne form for blødvævsbehandling sideløbende med den kiropraktiske behandling.  Læs mere

RØNTGENUNDERSØGELSE

​Røntgenundersøgelse en hurtig, billig og god undersøgelse for at vurdere kroppens knogler og ledstilling, samt eventuelle skævhed og deformiteter. Røntgenundersøgelse er forbundet med en lille dosis røntgenstråling, hvor mængden af stråling afhænger af hvilken legemsdel der undersøges.

Vi råder over digitalt røntgenanlæg, som minimerer strålingsdosis. Læs mere

TRÆNING

​Træning og øvelser er en vigtig del af det kiropraktiske behandlingsforløb. Træning har en både helbredende og en forebyggende effekt på smerter, der stammer fra kroppens muskler, knogler og sener. Mange tilbagevendende ryg- og nakke problemer, kan forebygges med en kombination af kiropraktisk behandling og træning.  Læs mere

​​FODINDLÆG